Categoriën

Welkom, bezoeker

Wilt u meedoen aan de discussies? Als u een account heeft, kunt u hier inloggen. Als u nog geen account heeft, vraag er dan een aan via de link onder dit formulier.

• CommentAuthormanon
    • CommentTimeNov 2nd 2009

hoi,

Volgend jaar gaan we trouwen. We gaan dan een grote feestavond houden gebaseerd op zo'n 160 personen. Nu hebben we alleen nog orientatiegesprekken bij zalen gehouden. Maar wie weet wat er gebruikelijk/ acceptabel is om hoe om te gaan met de richtlijnen van hun prijzen? in totaal komen we op zo'n euro 7.000 kosten uit.
    Dit is gebasseerd op b.v. 27 euro drinken p.p., excl. kosten voor hapjes/koffie.
    Kun je een kortingspercentage afspreken?

graag hoor ik jullie ervaringen hierover

gr manon
  1.  
    Beste Manon,

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Wij gaan ook volgend jaar trouwen op 8-9-10 en vonden dit ook een lastig aspect het budget, maar volgens mij heeft iedereen dit. Wij hebben gekozen voor jetsetweddings.com als weddingplanner omdat zij pakketprijzen hebben dus je weet direct wat het moet kosten. Wij vieren nu onze bruiloft in Monaco!!en ons feestje is qua prijs beter geregeld...

Succes ermee!
    Fijne bruiloft

Groeten Isa
  2.  
    de weddingpastors kunnen je helpen kostendekkend te trouwen misschien de moeite waard om eens even te kijken
    •  
      CommentAuthorMarie-Jose
    • CommentTimeJan 13th 2010

Hi Manon,

Dergelijke gesprekken zijn inderdaad lastig en je wilt als bruidspaar ook liever niet onderhandelen maar gewoon genieten van de aanloop naar je huwelijk.
    Niet onderhandelen (of in ieder geval bekijken wat de mogelijkheden zijn) zou zonde zijn.
    Dus toch de stoute schoenen maar aantrekken.

Als weddingplanner heb ik hier iedere keer mee te maken. Het is makkelijker voor een planner omdat wij er niet emotioneel bij betrokken zijn, maar puur zakelijk aan tafel zitten met leveranciers. Ook hebben we reeds een lange lijst van prijsafspraken met diverse leveranciers of kunnen we kortingen bedingen of leuke extra's op de prijs krijgen waardoor het tarief van de planner zich weer (grotendeels) terugverdient voor het bruidspaar.

Maar in ieder geval... ga gerust het gesprek met de locatie aan om te zien wat zij je kunnen bieden binnen het door jullie beoogde budget.
    • CommentAuthorMarieke
    • CommentTimeMar 3rd 2010 gewijzigd

Ik denk dat er altijd wel iets te bespreken valt, en vergelijk het met andere locaties en overleg dit ook met de eigenaar. In deze tijd mogen ze toch blij zijn als ze klanten hebben, maak er gebruik van haha

Groet,
    Marieke